ZIŅAS

Atgādinājums par dzīvokļa remontdarbu veikšanas kārtību

Ziņas
Cienījamie iedzīvotāji,

Atgādinām, ka pirms dzīvokļa remontdarbu veikšanas noteiktos gadījumos ir pienākums saskaņot plānotos darbus ar apsaimniekotāju.

Tas izriet no:

  • Dzīvokļa īpašuma likuma 15. panta,
  • Būvniecības likuma un Vispārīgajiem būvnoteikumiem (MK noteikumi Nr. 529),
  • Ēkas iekšējiem lietošanas un apsaimniekošanas noteikumiem.

Kad remontdarbi jāsaskaņo ar apsaimniekotāju?

Saskaņošana ir nepieciešama, ja plānotie darbi:

  • Ietekmē koplietošanas inženierkomunikācijas (apkure, kanalizācija, ūdensvads, ventilācija, elektroinstalācija);
  • Ietver nesošo vai starpsienu nojaukšanu, pārbūvi vai jaunu starpsienu izbūvi;
  • Paredz logu, ārdurvju vai balkona konstrukciju maiņu, ja tas maina fasādes izskatu;
  • Saistīti ar skaļiem būvdarbiem, kas var traucēt citiem iedzīvotājiem;
  • Ietver būvgružu izvešanu vai konteinera izvietošanu pie ēkas.

Kas jādara?

  1. Informējiet apsaimniekotāju par plānotajiem darbiem (pa e-pastu vai klātienē);
  2. Iesniedziet nepieciešamo informāciju:

  • īsu darbu aprakstu;
  • nepieciešamības gadījumā – skici vai projekta daļu;
  • paredzēto darbu veikšanas laiku;

  1. Saņemiet saskaņojumu no būvvaldes, ja nepieciešams;
  2. Saņemiet Remontdarbu noteikumus no apsaimniekotāja;
  3. Veiciet darbus tikai pēc saskaņošanas!
Atbildība par nesaskaņotiem darbiem

Par remontdarbiem, kas veikti, neievērojot normatīvos aktus vai nesaskaņojot ar apsaimniekotāju, dzīvokļa īpašnieks var tikt saukts pie atbildības un segt:

  • radušos bojājumus kopīpašumam vai citām dzīvokļa daļām;
  • būvinspekcijas vai pašvaldības noteiktos sodus;
  • demontāžas izmaksas, ja darbi bijuši neatļauti.