Atgādinām, ka pirms dzīvokļa remontdarbu veikšanas noteiktos gadījumos ir pienākums saskaņot plānotos darbus ar apsaimniekotāju.
Tas izriet no:
Dzīvokļa īpašuma likuma 15. panta,
Būvniecības likuma un Vispārīgajiem būvnoteikumiem (MK noteikumi Nr. 529),
Ēkas iekšējiem lietošanas un apsaimniekošanas noteikumiem.
Kad remontdarbi jāsaskaņo ar apsaimniekotāju?
Saskaņošana ir nepieciešama, ja plānotie darbi:
Ietekmē koplietošanas inženierkomunikācijas (apkure, kanalizācija, ūdensvads, ventilācija, elektroinstalācija);
Ietver nesošo vai starpsienu nojaukšanu, pārbūvi vai jaunu starpsienu izbūvi;
Paredz logu, ārdurvju vai balkona konstrukciju maiņu, ja tas maina fasādes izskatu;
Saistīti ar skaļiem būvdarbiem, kas var traucēt citiem iedzīvotājiem;
Ietver būvgružu izvešanu vai konteinera izvietošanu pie ēkas.
Kas jādara?
Informējiet apsaimniekotāju par plānotajiem darbiem (pa e-pastu vai klātienē);
Iesniedziet nepieciešamo informāciju:
īsu darbu aprakstu;
nepieciešamības gadījumā – skici vai projekta daļu;
paredzēto darbu veikšanas laiku;
Saņemiet saskaņojumu no būvvaldes, ja nepieciešams;
Saņemiet Remontdarbu noteikumus no apsaimniekotāja;
Veiciet darbus tikai pēc saskaņošanas!
Atbildība par nesaskaņotiem darbiem
Par remontdarbiem, kas veikti, neievērojot normatīvos aktus vai nesaskaņojot ar apsaimniekotāju, dzīvokļa īpašnieks var tikt saukts pie atbildības un segt:
radušos bojājumus kopīpašumam vai citām dzīvokļa daļām;